Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022

Ποιος ευθύνεται για το χάος στην Αττική Οδό

Η εισπρακτική λογική δεν μπορεί να είναι το μόνο μέλημα ορισμένων επενδυτών.
 Η εικόνα της Αττικής Οδού και των εκατοντάδων εγκλωβισμένων οδηγών
 επί 10 και 12 ώρες μέσα στο χιόνι, εκτός από κακή οργάνωση απέναντι 
σε ένα καιρικό φαινόμενο γνωστό εδώ και μέρες, δείχνει και μια νοοτροπία μακριά
 από τη κοινωνική ευθύνη.
 Οι διοικούντες της Αττικής Οδού έδωσαν εξετάσεις και απέτυχαν. 
Στο σχεδιασμό και τη προετοιμασία αντιμετώπισης της κακοκαιρίας για την οποία
 υπήρχε πρόγνωση ακριβείας, αλλά και στην διαχείριση της κρίσης. 
Το φιάσκο έρχεται σε μια συγκυρία όπου τρέχει ο διαγωνισμός για την επέκταση 
της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτες. 
Ένας διαγωνισμός, όπου θα συμμετάσχουν και οι εταιρείες των σημερινών
 διοικούντων του έργου.

Οι εταιρείες δεν είναι μόνο για να εισπράττουν.
Του Τάσου Ευαγγελίου

Η εικόνα της Αττικής Οδούς και των εγκλωβισμένων οδηγών και συνεπιβατών 
για ώρες μέσα στο χιόνι δεν αποτελούν μόνο στοιχεία κακής οργάνωσης.
 Δείχνουν και μια νοοτροπία που δεν ανταποκρίνεται στη λογική των εταιρειών 
και της κοινωνικής τους ευθύνης και επιβεβαιώνει ότι οι σημερινοί μέτοχοι 
της διαχειρίστριας εταιρείας του κεντρικού κόμβου της Αττικής
 έδωσαν εξετάσεις και απέτυχαν. 
Όπως και το γεγονός πως η εισπρακτική λογική δεν μπορεί να είναι το μόνο
 μέλημα ορισμένων επενδυτών.

Τα όσα έγιναν και όσα γίνονται, το γεγονός πως κατέστη απαραίτητη 
η παρέμβαση του στρατού επιβεβαιώνουν ότι η συμμετοχή σε μια εταιρείας 
που έχει αναλάβει τη λειτουργία ενός τόσο σημαντικού έργου δεν ξεκινά 
και δεν σταματά ανάλογα στη λογική των κερδών
 που από αυτή αποκομίζουν οι μέτοχοι

Οι έξοδοι της κεντρικής αρτηρίας κλειστές ενώ στις εισόδους οι υπάλληλοι 
άφηναν τα οχήματα να μπαίνουν στην Αττική Οδό με τη διοίκηση της εταιρείας 
να μην δίνει εντολή να κλείσει, ενώ την ίδια στιγμή ο δρόμος δεν καθάριζε.

Τι αναφέρει όμως η εταιρεία αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της; 
Πέραν της συνεχούς παρακολούθησης που σημειώνει ότι γίνεται με κάμερες 
και άλλες διαδικασίας στην επίσημη ιστοσελίδα της τονίζεται ότι:

«Ο στόλος των οχημάτων της εταιρείας περιλαμβάνει εξοπλισμένα van
 για επέμβαση σε συμβάντα και εκτέλεση εργασιών συντήρησης, mini van
 για τη συντήρηση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, γερανούς, 
οχήματα pick up και επιβατικά οχήματα. Για την παροχή δωρεάν
 οδικής βοήθειας στους χρήστες της Αττικής Οδού,
 η «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» συνεργάζεται και με εταιρείες Οδικής Βοήθειας,
 οι οποίες διαθέτουν σε 24ωρη βάση τα οχήματά τους.

Η εταιρεία διαθέτει πολυμηχανήματα τύπου Unimog, τα οποία λειτουργούν 
με την προσθήκη του κατάλληλου εξοπλισμού (λεπίδα, αλατοδιανομέας) 
και ως εκχιονιστικά, καθώς επίσης και φορτηγά εξοπλισμένα με πλυστικά 
συγκροτήματα, σάρωθρα (σκούπες), καλαθοφόρα και φορτωτές. 
Όλα τα φορτηγά της εταιρίας δύναται το χειμώνα να μετατραπούν
 σε εκχιονιστικά με την προσθήκη λεπίδας και αλατοδιανομέα»

Στην χθεσινή χιονοκαταιγίδα δεν προέκυψε από το αποτέλεσμα ότι
 τηρήθηκαν όλα όσα απορρέουν και από τη σύμβαση που έχει με το ελληνικό 
δημόσιο ως προς την εκμετάλλευση και λειτουργία της Αττικής Οδού.

Ο εγκλωβισμός δεκάδων εκατοντάδων οδηγών και επιβατών οχημάτων,
 ανέδειξε κενά και προβλήματα σέ ένα έργο που λειτουργεί με βάσει
 ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Δηλαδή με είσπραξή αντιτίμου τμήμα
 του οποίου λειτουργεί ανταποδοτικά μέσω της παροχής υπηρεσιών 
προς τους χρήστες.

Και είναι ακριβώς αυτό το σημείο που κάνει τη διαφορά και στο οποίο
 επενδύουν όλοι όσοι πιστεύουν στην ανάγκη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας 
στο πλαίσιο της ανάπτυξης της χώρας. Κάθε χώρας.

Όταν όμως εμφανίζονται φαινόμενα όπως αυτό που προκάλεσε η χθεσινή
 κακοκαιρία η αίσθηση ότι ορισμένοι θεωρούν τη χώρα μπανανία και έρχονται
 για να επενδύσουν για ένα γρήγορο κέρδος προκαλεί αντιδράσεις 
από τους πολίτες που δεν βλέπουν αντισταθμιστικό ωφέλημα.

Συμμετέχοντας σε μια εταιρεία, ο όποιος επενδυτής, συμμετέχει
 και στα κέρδη της, συμμετέχει όμως και στις υποχρεώσεις. 
Σε όλα όσα απορρέουν από τις συμβάσεις και τις συμφωνίες που υπάρχουν
 με μια ευνομούμενη πολιτεία που δεν δύναται να αντιμετωπίζεται ως τριτοκοσμική.

Και πράγματι όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Αττικής Οδού, 
αυτή τη στιγμή προέχει ο απεγκλωβισμός και η ασφάλεια των εγκλωβισμένων
 στον σύγχρονο αυτό αυτοκινητόδρομο. 
Επίσης αναμένεται και η τοποθέτησή της «για τις αποφάσεις και τις συνθήκες 
που οδήγησαν στα πρωτοφανή αυτά γεγονότα που η Αττική Οδός κλήθηκε
 να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στα 20 χρόνια λειτουργίας της»

Άλλωστε η παρέμβαση του εισαγγελέα για το χάος που προκλήθηκε οδηγεί 
σε αυτή την κατεύθυνση, όπως και η αναφορά του υπουργού Κλιματικής Κρίσης
 και Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Στυλιανίδη ο οποίος ανέφερε χθες 
πως η εταιρεία παρά τις δεσμεύσεις της διοίκησης προς τον ίδιο 
δεν κατάφερε να κρατήσει το δρόμο ανοιχτό.

Σημειώνεται πως η Αττική Οδός νωρίτερα είχε κάνει λόγο για νταλίκες 
που δίπλωσαν για οδηγούς χωρίς εμπειρία που λειτούργησαν με φόβο
 και γενικότερα για ευθύνες που όμως θα πρέπει να διευκρινιστεί 
αν και για ποιους υπάρχουν.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πριν εκλεγεί στη θέση του πρωθυπουργού της χώρας 
αλλά και μετά έχει στείλει με σαφήνεια ένα μήνυμα. Θα στηρίξει τις επενδύσεις 
και τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της χώρας και κατ' επέκταση 
τις επιχειρήσεις και τις εταιρείες που επενδύουν σε αυτό το σκοπό
 που όμως έχουν υποχρεώσεις. 
Και απέναντι στους πολίτες- εργαζόμενους και απέναντι στην πολιτεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια :