Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Smartphones και tablets σε ρόλο προσωπικών ξεναγών;

Καινοτόμος εφαρμογή δοκιμάστηκε με επιτυχία
 στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Χάρη σε μία νέα εφαρμογή, που ήδη δοκιμάστηκε
 με επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης,
 οι επισκέπτες θα μπορούν μελλοντικά
 να χρησιμοποιούν τις φορητές συσκευές τους
 (smartphones και tablets) για να απολαμβάνουν
 μία διαδραστική και προσωποποιημένη εμπειρία
 ξενάγησης στα μουσεία.
Η νέα τεχνολογία, με την ονομασία CHESS
(Cultural-Heritage Experiences through
 Socio-personal interactions 
and Storytelling- Εμπειρίες πολιτιστικής 
κληρονομιάς μέσω κοινωνικο- προσωπικής 
αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης), αναπτύχθηκε 
από γάλλους, έλληνες, βρετανούς και γερμανούς 
ερευνητές, με χρηματοδότηση περίπου 2,8 εκατ. ευρώ
 από το 7ο πρόγραμμα- πλαίσιο για την έρευνα 
της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρουσιάζεται επίσημα
 στη σύνοδο για την καινοτομία, 
που θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες,
 στις 10 και 11 Μαρτίου.
Η καινοτομική τεχνολογία, που συντονίζεται 
από τη γαλλική εταιρεία DIGINEXT, χρησιμοποιεί
 φορητές τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας 
και τεχνολογίες γεω-εντοπισμού για να μετατρέψει 
τη συνηθισμένη παθητική ξενάγηση σε ένα μουσείο,
σε μία ενεργητική, προσωπική και διαδραστική
 πολιτιστική εμπειρία.
Αντίθετα με τους παραδοσιακούς οδηγούς
 των μουσείων, η εφαρμογή CHESS αφηγείται 
στον κάθε επισκέπτη μία συγκεκριμένη ιστορία, 
η οποία επικεντρώνεται στα εκθέματα που είναι 
πιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά του, με λιγότερες 
ή περισσότερες λεπτομέρειες, 
ανάλογα με την επιθυμία του. 
Οι ιστορίες μπορούν να εμπλουτιστούν 
με πολυμέσα και τρισδιάστατα παιχνίδια, 
ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα εκθέματα 
«μιλούν» και προσκαλούν τους επισκέπτες
 να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.
Σύμφωνα με τη δρ Μαρία Ρούσσου, 
του Πανεπιστημίου της Αθήνας, το πρόγραμμα 
μπορεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο
 με τον οποίο συμπεριφερόμαστε και λειτουργούμε, 
όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο.
«Το CHESS στοχεύει να ενισχύσει
 και να προσωποποιήσει την εμπειρία 
κάθε επισκέπτη, δημιουργώντας μία εξατομικευμένη
 εμπειρία που λαμβάνει υπόψη της τα χόμπι 
και τα ενδιαφέροντα του καθενός. 
Οδηγώντας τον επισκέπτη στα εκθέματα 
που τον ενδιαφέρουν και προσφέροντας 
διαδραστικό περιεχόμενο, όπως κουίζ
 και παιχνίδια, ενισχύουμε 
την εμπειρία τού χρήστη. Αυτό δεν αποβαίνει μόνο 
προς όφελος του χρήστη, αλλά και του μουσείου, 
που θέλει οι επισκέπτες του να αποκομίσουν 
την καλύτερη δυνατή εμπειρία 
και να το επισκεφθούν ξανά» δήλωσε
 ο καθηγητής Γιάννης Ιωαννίδης,
 του Πανεπιστημίου της Αθήνας.
Πέρυσι, όπως σημειώνει το ΑΜΠΕ, το CHESS 
δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο 
της Ακρόπολης στην Αθήνα και στο πάρκο
 Cité de l 'Espace στην Τουλούζη της Γαλλίας, 
για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών. 
Το CHESS αναπτύχθηκε με τη συνεργασία 
επτά εταίρων, συγκεκριμένα της DIGINEXT (Γαλλία), 
του Πανεπιστημίου της Αθήνας 
(Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), 
του Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ (Ην. Βασίλειο),
 του Ινστιτούτου Fraunhofer (Γερμανία),
 του Real Fusio (Γαλλία), του Μουσείου
 της Ακρόπολης και του Cité de l' Εspace (Γαλλία).
Η εφαρμογή θα διατεθεί στην αγορά 
από τη DIGINEXT, ώστε το πρόγραμμα 
να μεταπηδήσει από το ερευνητικό στάδιο 
στην εμπορική εκμετάλλευσή του στην αγορά, 
κάτι που, όπως εκτιμούν οι συντονιστές 
του προγράμματος, θα συμβεί σε δύο χρόνια. 
Δεδομένου ότι υπάρχουν περίπου 55.000 μουσεία 
σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν μεγάλες προοπτικές 
ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δικό μας σχόλιο:
Είμαι περίεργος τώρα
πως θα αντιδράσουν οι ξεναγοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια :