Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι. Ευριπίδης

•Ελεύθερον αδύνατον είναι 
τον πάθεσι δουλεύοντα
 και υπό παθών κρατούμενον.
Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., 
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: είναι αδύνατο να θεωρείται ελεύθερος 
αυτός που είναι δούλος στα πάθη του 
και κυριαρχείται από αυτά
•Αμαρτίης αιτίη η αμαθίη του κρέσσονος.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ., 
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: αιτία της κακής πράξης 
είναι η άγνοια του καλύτερου
•Αλαζονεία εμπόδιον σοφίας.
Βίας ο Πριηνεύς, 625-540 π.Χ.,
 Εκ των 7 σοφών της αρχαίας Ελλάδος
•Ζευς κολαστής των άγαν υπερφρόνων.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., 
Αρχαίος τραγικός
μτφρ: ο Ζευς είναι τιμωρός αυτών 
που είναι υπερβολικά υπερήφανοι
•Τους μεν κενούς ασκούς η πνοή διίστησι,
 τους δ’ ανοήτους, το οίημα.
Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος
μτφρ: τα άδιεα σακιά τα φουσκώνει 
ο αέρας και τους ανόητους η έπαρση
•Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., Αρχαίος τραγικός
•Γελά ο μωρός καν τι μη γελοίον ή.
Πιττακός ο Μυτιληναίος, 650-570 π.Χ., 
εκ των 7 σοφών της Αρχ .Ελλάδας
•Νηπίοισιν ου λόγος, αλλά ξυμφορή 
γίνεται διδάσκαλος.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ., 
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: για τους ανόητους, δάσκαλος 
δεν είναι η λογική αλλά η συμφορά
•Ανοήμονες βιούσι ού τερπόμενοι βιούν.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ., 
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: οι ανόητοι ζουν
 χωρίς να είναι ευχαριστημένοι που ζουν.
•Ασύνετος όστις εν φόβω μεν ασθενής,
 λαβών δε μικρόν της τύχης φρονεί μέγα.
Ευριπίδης, 480-406 π.Χ., 
Αρχαίος τραγικός
απόδοση: είναι άμυαλος όποιος είναι ανήμπορος
 όταν φοβάται και όταν δε λίγο 
του χαμογελάσει η τύχη, παίρνει πολύ αέρα
•Θεός κολάζει τους βλάκας.
Ξενοφών, 430-355 π.Χ., 
Αρχαίος Έλληνας ιστορικός
•Η πενία πολλών εστιν ενδεής,
 η δ’ απληστία πάντων.
Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ., 
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: η φτώχεια είναι έλλειψη 
πολλών πραγμάτων και η απληστία όλων
•Ο συκοφάντης εστί τοις πέλας λύκος.
Μένανδρος, 4ος αιών π.Χ.,
 Αρχαίος Έλληνας ποιητής
μτφρ: ο συκοφάντης 
είναι λύκος για τους γύρω του
•Πολλοί δρώντες τα αίσχιστα,
 λόγους τους αρίστους ασκέουσι.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ., 
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος


Δεν υπάρχουν σχόλια :