Κατά τη διάρκεια της 18ης δυναστείας, η εκπροσώπηση των ξένων πρεσβειών
που παρουσιάζονται φέρνοντας πολύτιμα αντικείμενα στον αιγύπτιο βασιλέα
έγινε το αγαπημένο θέμα στο ζωγραφικό πρόγραμμα
των Θηβαϊκών ιδιωτικών τάφων.
Οκτώ από αυτά τα μνημεία ανήκουν σε υψηλόβαθμα στελέχη
του αιγυπτιακού κράτους.
Τα 100 χρόνια διάρκειας υπηρεσίας για αυτούς
τους αξιωματούχους -1480 πχ 1380 πχ- μας δίνουν πολλές πληροφορίες
για εκείνη την περίοδο.
Στις επιγραφές με ιερογλυφικά οι πρόγονοι του αιγαίου έχουν οριστεί είτε
ως «Κεφτιού», το αιγυπτιακό όνομα για την Κρήτη, ή ως «ανθρώπους
από τα νησιά στη Μέση της Μεγάλης Πράσινης» και είναι σχεδόν βέβαιο ότι
ο Αιγύπτιος θέτει αυτό το όνομα για τα νησιά του Αιγαίου,
ίσως και την Πελοπόννησο. Στην πιο εκτεταμένη και ενδιαφέρουσα
από τις σωζόμενες επιγραφές, από τον τάφο του αξιωματούχου Rekhmire,
διαβάζουμε: «Ο ερχομός εν ειρήνη από τους αρχηγούς Κεφτιού
και τους αρχηγούς των νησιών της μεγάλης πράσινης (θάλασσας),
ταπεινά, κύψτε τα κεφάλια σας κάτω ,στην δύναμη της Αυτού Μεγαλειότητας,
του βασιλιά (Τουθμώση ΙΙΙ ) Menkheperre που δίνει ζωή για πάντα.
Όταν ακούσουν τα επιτεύγματα του σε κάθε ξένη γη , αυτοί .... jnw,
( jnw, =μια λέξη που παραδοσιακά έχει μεταφραστεί ως «φόρος τιμής»
αλλά κατά άλλους πέρα από αυτή τη γενική έννοια, η λέξη φαίνεται να έχει
μια ιδιαίτερη χροιά ως δώρο και όχι φόρο τιμής, σημειώνεται ότι
το jnw πιθανά επίσης να σημαίνει -πρόσθετα / περιστασιακές συνεισφορές
από το βασιλιά στο ναό, με άλλα λόγια, ένα συμπλήρωμα για τον τακτικό
εισόδημα των κτημάτων του ναού. σύμφωνα με τον Haring, ως ένδειξη?
ανησυχία του βασιλιά για την υλική ευημερία του?. οι ναοί (Haring 1997, 185)
και σε αυτή τη λειτουργία είχαν μια στενή ομοιότητα με την έννοια του «δώρου».
Αποδεικτικά στοιχεία για την ερμηνεία αυτή μπορεί να παρέχονται ακόμη
από την έλλειψη στην αιγυπτιακή γλώσσα σε κάθε ειδικό όρο που δηλώνει
το διπλωματικό δώρο ) φέρουν στις πλάτες τους, αναζητώντας την αναπνοή του,
περιμένοντας , είναι πιστοί στην Μεγαλειότητα του ,έτσι αυτή η δύναμη,
της Μεγαλειότητας του ,θα τους προστατεύει». Και κάτι σημαντικό,
οι επιγραφές ποτέ δεν ισχυρίστηκαν ότι οι κάτοικοι του Αιγαίου
ήταν πολιτικά εξαρτώμενοι από την Αίγυπτο.
Η επιγραφή στον τάφο Rekhmire αναφέρει ρητά ότι οι Κεφτιού. ήρθαν επειδή
είχαν «ακούσει» από τα επιτεύγματα του Φαραώ, όχι επειδή ήταν
με οποιονδήποτε τρόπο επηρεαζόμενοι από αυτά.- Jose Galan (1995, 92-93-)-
Οι Κεφτιού Μινωίτες ήρθαν να αναγνωρίσουν την ιδιότητά του
ως ο άρχοντας του κατέκτησε έδαφος και όχι για να αποδείξουν την πίστη τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου