Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Αν ο Κορονοϊός ερχόταν στην Περίοδο της Δικτατορίας...

Αντίσταση,με μοναδικό φόβο μήπως ο κορέκτορας 
του πληκτρολογίου αλλάξει την λέξη “δικτατορία” 
με την λέξη... “δικαιολογία” δεν γίνεται.
Του Μάνου Χατζηγιάννη
Πριν από 53 χρόνια ο ήλιος έδυσε κανονικά όπως πάντα, μόνο που ξημέρωσε νύχτα. 
Μια νύχτα, η οποία διήρκησε 7 χρόνια. 21η Απριλίου 1967-21η Απριλίου 2020...
Δεν είναι τούτο το άρθρο για να θυμήσει το κακό που έκανε η Χούντα στον τόπο.
Τον θάνατο που σκόρπισε αλλά και τα σκάνδαλά της,
από τα κρέατα της Αργεντινής μέχρι τα βολέματα “ημετέρων” 
και τα “δώρα” στα δημόσια έργα.

Θα ήθελα μονάχα να προλάβω όσους θα προβούν σε συγκρίσεις με αφορμή 
αυτήν “μαύρη επέτειο” σε συνάρτηση με τα όσα πρωτόγνωρα διαβιούμε σήμερα 
και τα περιοριστικά μέτρα που υπαγορεύουν να μένουμε σπίτι.
 Κάθε παρομοίωση είναι έωλη. 
Γιατί αν υπήρχε η παραμικρή σχέση 
των δύο εποχών απλούστατα 
facebookικέ “επαναστάτη” δεν θα μπορούσες 
να γράψεις ελέυθερα αυτήν την παρομοίωση...
Η αχώνευτη κλεισούρα του COVID γέννησε κορωνοκρουσμένς αμπελοφιλοσοφίες 
του πληκτρολογίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αποκάλυψε χαρακτήρες, 
που έδειχναν καλά κρυμμένοι. 
Όπως καλά κρυμμένοι ήταν και οι χαρακτήρες του γείτονά μας, του συγγενή μας
 πριν από 53 χρόνια και όταν άλλαξαν τα πράγματα αποκαλύψθηκαν.

Αντίσταση, όμως, με μοναδικό φόβο μήπως ο κορέκτορας αλλάξει
 την λέξη “δικτατορία” με την λέξη... “δικαιολογία” δεν γίνεται. 
Τιμή, λοιπόν, σε όσους αντιστάθηκαν τότε. 
Όχι σε εκείνους που εξαργύρωσαν την υπαρκτή
 ή ανύπαρκτη αντίστασή τους με αξιώματα. 
Αλλά σε όλους εκείνους που μόνο αν είσαι ιστοριοδίφης τους γνωρίζεις.

Όσο για τους σημερινούς “αντιστασιακούς”;
 “Σκασμός οι ρήτορες πολύ μιλήσατε...”

Η σύγκριση ενός Άραβα ποιητή
Ο Abdul Rahman Yusuf είναι Αιγύπτιος ποιητής. 
Τα ποιήματά του δημοσιεύονται σε πολλές αιγυπτιακές και αραβικές εκδόσεις. 
Δίνει την πραγματική διάσταση της διαφοράς ενός δημοκρατικού 
και ενός μη δημοκρατικού καθεστώτος με αφορμή τον κορονοϊό.

“Για τους υποστηρικτές της ελευθερίας στον κόσμο, όλο αυτό μας κάνει
 να φοβόμαστε βαθιά για το τι θα έρθει, πιέζοντάς μας να ενώσουμε 
τα χέρια μας για να προστατεύσουμε αυτόν τον πλανήτη από μια ασθένεια
 πολύ πιο επικίνδυνη από τον Covid-19: τον ιό της τυραννίας”
 λέει και κατόπιν κάνει τον συνειρμό με την Κίνα και το καθεστώς της:
 “Εάν η πανδημία αυτή είχε ξεκινήσει σε μια δημοκρατική χώρα,
 θα ήταν πιθανό να έχει ανακαλυφθεί νωρίτερα, αντί να παραμείνει 
για εβδομάδες ή μήνες κρυφή, καθώς η καταστροφή κλιμακώθηκε, 
και τελικά έγινε διασπορά σε ολόκληρο τον κόσμο. 
Ενώ μερικοί πιστεύουν ότι η τυραννία ήταν το κλειδί για την επιτυχία 
της Κίνας στη συγκράτηση της πανδημίας, αυτός ο «περιορισμός» 
είναι στην πραγματικότητα μια μη αποδεδειγμένη υπόθεση, 
ενώ η τυραννία είναι ο πραγματικός λόγος για την εξάπλωση του ιού”

Ταυτόχρονα, σημειώνει, υπάρχει η συντριπτική επιθυμία 
των κυβερνητικών ελίτ και πολιτικών
 στις περισσότερες χώρες (ακόμα και των «δημοκρατικών»)
να χρησιμοποιήσουν την πανδημία ως δικαιολογία για να παρακολουθούν
 και να αποκτούν μεγαλύτερο έλεγχο στους πολίτες τους,
 με το πρόσχημα της προστασίας της δημόσιας υγείας.

“Οι άνθρωποι που αγαπούν την ελευθερία σε όλο τον κόσμο θα πρέπει 
να δημιουργήσουν ένα ενιαίο μέτωπο ενάντια σε αυτή τη νοοτροπία 
επιτήρησης, η οποία γίνεται όλο και πιο βίαιη με το χρόνο 
και δεν θα υποχωρήσει ακόμα και μετά την παρέλευση της πανδημίας. (...) 
Η λύση δεν είναι να δοθεί περισσότερη δύναμη στις υπηρεσίες ασφαλείας
 για τους ανθρώπους, αλλά να αναδιανεμηθούν τα δημόσια κονδύλια, 
να μειωθούν οι δαπάνες για όπλα και πολέμους, ενώ παράλληλα να ενισχυθεί 
η χρηματοδότηση για την υγειονομική περίθαλψη και την εκπαίδευση.

Θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη δύναμη στην κοινωνία, η προτεραιότητα 
της οποίας θα είναι να φροντίσει τους ανθρώπους και να μην ικανοποιήσει 
την απληστία και τις φιλοδοξίες των πολιτικών.

(...)Αν δεν μπορέσουμε να οικοδομήσουμε αυτό το είδος αλληλεγγύης 
σε αντίθεση με την τυραννία και τη δικτατορία, θα γίνει πιο πιθανό ότι
 ο κόσμος σύντομα θα δει μιά καταστροφή ακόμη μεγαλύτερη
 από την πανδημία του Covid-19. 
Αυτή η πανδημία, αν και μαζική, δεν θα αλλάξει
 την ισορροπία εξουσίας στον κόσμο. 
Οι παγκόσμιες υπερδυνάμεις θα συνεχίσουν 
να επιμένουν στην υπεροχή τους” τόνισε.

Κλείνοντας κάλεσε για “τη δημιουργία ενός ενιαίου μετώπου ελεύθερων 
ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, που θα λειτουργεί με μια ενοποιημένη ατζέντα
 για την απόρριψη της τυραννίας και του στρατιωτικο-βιομηχανικού 
συγκροτήματος, το οποίο πλήττει τα συστήματα υγείας, 
εκπαίδευσης και κοινωνίας των πολιτών”.

Με αφορμή αυτές τις σκέψεις και σε συνάρτηση με την σημερινή
 “μαύρη επέτειο” για την Ελλάδα μπορεί να σκεφτεί κανείς τι θα γινόταν
 αν ο κορονοϊός εμφανιζόταν στην χώρα μας την περίοδο της δικτατορίας; 
Αν το τυραννικό καθστώς της 21ης Απριλίου είχε να διαχειριστεί 
μια τέτοια κρίση..Σε ποιο βαθμό η τυραννία και η προπαγάνδα 
θα σκέπαζε τον υγειονομικό όλεθρο.

Σήμερα, οι ελεύθεροι άνθρωποι του κόσμου μπορούν να αντιδράσουν
 ενάντια στις κυβερνήσεις και τα καθεστώτα.. 
Έστω θεωρητικά. Όλο αυτό δεν είναι ένα κάλεσμα για σπάσιμο
 της καραντίνας του τύπου “παιδιά σηκωθείτε να βγούμε στους δρόμους”, 
όπως έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο σε αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ
 αλλά και στο Βερολίνο.

Άλλωστε τα περιοριστικά μέτρα έχουν κοντά ποδάρια. 
Αν όπως φημολογείται ο κορονοϊός επιστρέψει το φθινόπωρο
 και η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει λάβει μέτρα προφύλαξης
 και πρόληψης σε υγειονομικό και κοινωνικό επίπεδο, η καραντίνα 
θα της γυρίσει μπούμεραγνκ και οι διθύραμβοι των ξένων ΜΜΕ δεν θα φτάνουν...
Απαραίτητη διευκρίνηση:
Όλα τα άρθρα γνώμης δεν εκφράζουν
 απαραίτητα και την δική μας άποψη αλλά 
τα δημοσιοποιούμε για να γίνουν αφορμή
για διάλογο και μόνο.
Δικό μας σχόλιο:
Θα διαφωνήσουμε με τον αρθρογράφο σε ότι αφορά
το σκέλος που βγάζει (αν καταλάβαμε καλά)
λάθος συμπεράσματα σε ότι αφορά τα ολοκληρωτικά
καθεστώτα στο "μάντρωμα" των ανθρώπων
όπως έκανε άλλωστε και η..............Κίνα.
Σε αντίθεση βλέπουμε τι γίνεται και πως ξεκίνησαν
να αντιμετωπίζουν το  πρόβλημα άλλα καθεστώτα
όπως της Αγγλίας, ΗΠΑ, Σουηδίας κλπ.
Πάρα πολύ πιθανόν με την μέθοδο 
της ανοσίας της αγέλης να ξεκίνησαν και στην Κίνα
αλλά όταν μάλλον διαπίστωσαν ότι το πρόβλημα
ήταν περισσότερο σοβαρό και ξέφυγε
 και από τα δικά τους σύνορα 
βγήκαν και το ανακοίνωσαν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :