Δυστυχώς, η ηγεσία της Τουρκίας είναι αδύνατον να προσαρμοστεί στα πρότυπα
διπλωματικής συμπεριφοράς μίας ευνομούμενης δημοκρατικής πολιτείας,
όπως συμβαίνει με κράτη-μέλη της ΕΕ.
Αρκεί να επισημάνουμε τη στρατηγική παραπληροφόρησης
σχετικά με δήθεν επεισόδια εις βάρος μεταναστών στα σύνορα.
Όπως επίσης και η κατάφωρη αντίφαση
με την κατάσταση στα τουρκο-βουλγαρικά σύνορα.
Κατά συνέπεια, χρειαζόμαστε μία διαφορετική αντιμετώπιση του τρόπου
διαχείρισης του μεταναστευτικού ζητήματος.
Η Τουρκία φέρει τη δική της ευθύνη για την προσέλκυση μεταναστών από χώρες
της Αφρικής ή της Ασίας και οφείλει η ίδια να τηρήσει την ασφάλεια
των συνόρων της.
Επειδή αυτό μάλλον δεν θα συμβεί, θα πρέπει να είναι ισχυρή η διαδικασία
επιστροφής όσων προσώπων δεν τυγχάνουν παροχής ασύλου,
καθώς και αυστηροί έλεγχοι σε όσους χρησιμοποιούν τυχοδιωκτικά
τις μεταναστευτικές ροές για λόγους οικονομικής ή διπλωματικής κερδοσκοπίας.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να αποτελέσει την ασπίδα της Ευρώπης για μεγάλο διάστημα.
Το κόστος και οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι. Είναι θεμιτή η ενίσχυση της παρουσίας
της Frontex και η επιχειρησιακή συνδρομή από άλλα κράτη.
Αλλά οι ενέργειες αυτές δεν διορθώνουν τον πυρήνα του προβλήματος.
Με άξονα την αναθεώρηση του Κανονισμού του Δουβλίνου,
η ΕΕ πρέπει να αποκτήσει μία πραγματική πολιτική διαμοιρασμού
των προβλημάτων, δηλαδή των πληθυσμών προσφύγων και μεταναστών,
της αξιολόγησης αιτημάτων για άσυλο και του κόστους διαχείρισης
των εγκαταστάσεων διαμονής τους.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η χώρα διέρχεται μία εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο
κατά την οποία δεν υπάρχουν ούτε εύκολες λύσεις, ούτε ασφαλείς εγγυήσεις
από καμία πλευρά. Ωστόσο, οι ενδείξεις ενός καλά οργανωμένου επιχειρησιακά
και αξιόπιστου διπλωματικά κράτους με κατάλληλη αξιοποίηση
των θεσμικών μέσων της ΕΕ αποτελούν ασφαλή οδηγό
για τη διευθέτηση των εθνικών συμφερόντων.
* Η Κα Μαριέττα Γιαννάκου είναι βουλευτής ΝΔ, πρώην υπουργός
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου