ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ 20 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΧΕΜΕΝΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΠΟΥ ΚΑΗΚΑΝ
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΡΑΙΑ!!!
Καταστράφηκαν κατασχεμένα πριν κριθούν δικαστικά ότι είναι λαθραία…
Χρεωμένο κατά 20 εκατομμύρια ευρώ είναι από χθες το… υπερχρεωμένο
ελληνικό Δημόσιο, μετά την αθωωτική απόφαση του Μονομελούς Εφετείου
Κακουργημάτων Καλαμάτας για την υπόθεση λαθρεμπορίας το Μάρτιο του 2015
με το πλοίο «Genc 3», σημαίας Αγ. Βικεντίου και Γρεναδίνων, το οποίο εντοπίσθηκε
να είναι φορτωμένο με 11 κοντέινερ με αιγυπτιακά τσιγάρα Cleopatra.
Το δικαστήριο χθες έκρινε ότι δεν υπήρχε θέμα λαθρεμπορίας, αθώωσε τον πλοίαρχο
και το επταμελές πλήρωμα, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί με βούλευμα, και διέταξε
την απόδοση στους ιδιοκτήτες του πλοίου του εμπορεύματος (των τσιγάρων δηλαδή)
και των 11 κοντέινερς.
Το εμπόρευμα, δε, έχει εκτιμηθεί πως αξίζει 19-20 εκατομμύρια ευρώ.
Όμως, ο δικηγόρος της φορτώτριας εταιρείας Θόδωρος Αντωνόπουλος, αποκάλυψε
κατά τη χθεσινή ακροαματική διαδικασία ότι το εμπόρευμα
των 20 εκατομμυρίων ευρώ πριν από λίγες ημέρες… κάηκε ως κατασχεμένο.
Κατά συνέπεια, η ιδιοκτήτρια εταιρεία των τσιγάρων, βάσει και της χθεσινής
απόφασης του δικαστηρίου, μπορεί να ζητήσει (κι είναι λογικό να το κάνει)
να αποζημιωθεί για την αξία του εμπορεύματος, αφού δεν υπάρχει για να της αποδοθεί.
Και είναι απορίας άξιο, πώς μια Αρχή προχωρά στην καταστροφή εμπορευμάτων
τόσης μεγάλης αξίας, χωρίς να έχει εκδικαστεί η υπόθεση και πολύ περισσότερο,
όταν αυτή έχει προσδιορισθεί για τις επόμενες ημέρες.
Ωστόσο, ο δικηγόρος δεν είχε να προσκομίσει κάποιο επίσημο έγγραφο ότι
έχει γίνει η καταστροφή του εμπορεύματος, καθώς, όπως είπε,
ούτε ενημερώθηκαν γι’ αυτό ούτε τους έχει κοινοποιηθεί η απόφαση,
δήλωσε όμως ότι η πληροφόρησή του είναι σωστή.
Με βούλευμα
Η υπόθεση άρχισε να ξετυλίγεται στις 25 Μαρτίου 2015, όταν το Λιμενικό
εντόπισε το φορτηγό πλοίο «GENC 3» στο Ακρωτήρι Κηπούλα στις ακτές
της Λακωνικής Μάνης. Ο πλοίαρχος είχε επικαλεστεί κακές καιρικές συνθήκες
που τον ανάγκασαν να μπει στα ελληνικά χωρικά ύδατα, ενώ παρά
τις προσπάθειές του δεν είχε καταφέρει να επικοινωνήσει με τις λιμενικές αρχές.
Το πλοίο είχε ξεκινήσει από την Τουρκία και είχε πάει στο Μαυροβούνιο,
όπου από το λιμάνι του Bar φόρτωσε 11 κοντέινερ με 107.480.000 αιγυπτιακά
τσιγάρα μάρκας Cleopatra, τα οποία είχαν σφραγισθεί
με γνήσιες μολυβοσφραγίδες και με προορισμό το Tobruk της Λιβύης.
Δίπλα στο πλοίο είχε αγκυροβολήσει ένα άλλο με σημαία Αγ. Βικεντίου
και Γρεναδίνων, κάτι που είχε κάνει τις Αρχές τότε να υποψιάζονται πρόθεση
εκφόρτωσης των τσιγάρων παράνομα στην Ελλάδα.
Λιμενικοί ανέβηκαν στο πλοίο, αλλά καθώς ο έλεγχος δεν μπορούσε να εξελιχθεί
κανονικά λόγω των καιρικών συνθηκών, ο πλοίαρχος συναίνεσε να το οδηγήσει
στο λιμάνι της Καλαμάτας.
Κατά τον έλεγχο των ελληνικών Αρχών δε βρέθηκε κάτι.
Όμως, με έγγραφά τους οι αιγυπτιακές Αρχές ζητούσαν από τις ελληνικές Αρχές
να κρατήσουν το εμπόρευμα, αμφισβητώντας τη γνησιότητα των τσιγάρων,
επισημαίνοντας ότι αυτά έχουν κατασκευασθεί παράνομα.
Στη συνέχεια εκδόθηκαν εντάλματα σύλληψης για το πλήρωμα, ενώ
το εμπόρευμα και το πλοίο κατασχέθηκαν.
Σε δίκη παραπέμφθηκαν με βούλευμα, στο οποίο αναφέρεται ότι
από τα στοιχεία προέκυψαν επαρκείς ενδείξεις για τη κατηγορία της λαθρεμπορίας.
Αγορεύσεις
Η εισαγγελέας Έδρας στην αγόρευσή της αναφέρθηκε στο ιστορικό, τονίζοντας
ότι οι πρώτες ενδείξεις τότε οδήγησαν την Εισαγγελία στην άσκηση
των ποινικών διώξεων, αλλά τώρα από την ακροαματική διαδικασία προέκυψε
πώς δεν τελέσθηκε ούτε το αδίκημα της απόπειρας λαθρεμπορίας
ούτε καν έγιναν προπαρασκευαστικές πράξεις.
Αποδέχθηκε ότι το πλοίο προσέγγισε την περιοχή λόγω κακοκαιρίας
και δεν παρατηρήθηκε ύποπτη κίνηση.
Ζήτησε λοιπόν την αθώωσή τους, να αποδοθεί το σκάφος
στην πλοιοκτήτρια εταιρεία, να αρθούν οι κατασχέσεις κι αν το εμπόρευμα
δεν έχει καταστραφεί, να αποδοθεί.
Ο δικηγόρος του Δημοσίου, Ηλίας Νίκας, τόνισε πως το Μαυροβούνιο
είναι περιοχή όπου είναι συνήθης η παραγωγή λαθραίων τσιγάρων
που έρχονται στην Ελλάδα. Αναρωτήθηκε δε, πώς γίνεται τα τσιγάρα
να είναι αιγυπτιακά και να φεύγουν από το Μαυροβούνιο, αλλά και πώς γίνεται
τόσο μεγάλο εμπόρευμα να είναι νόμιμο και να έχει προορισμό
μια τόσο πολυτάραχη χώρα όπως η Λιβύη.
Επίσης, πως δε βρέθηκαν αποδείξεις για εκφόρτωση στο άλλο πλοίο, διότι
έπνεαν πολύ ισχυροί άνεμοι, και αναρωτήθηκε ακόμα γιατί, αν, όντως,
ο καπετάνιος ήθελε να προστατευτεί από τον κακό καιρό, δεν ερχόταν
στο λιμάνι της Καλαμάτας. Καταλήγοντας είπε ότι υπάρχουν όλα τα στοιχεία
και ζήτησε την καταδίκη τους για απόπειρα λαθρεμπορίας.
Εκ μέρους της υπεράσπισης δικηγόρος της εταιρείας υπογράμμισε ότι όλα
τα έγγραφά της, του πλοίου, του εμπορεύματος και του πληρώματος
είναι νόμιμα και κανονικά, γι’ αυτό το Λιμεναρχείο Καλαμάτας δε βρήκε κάτι.
Είπε πως η πλοιοκτήτρια είναι σοβαρή εταιρεία με 14-15 πλοία
στο δυναμικό της από Τούρκους εφοπλιστές και τόνισε πως κακώς ασκήθηκε
ποινική δίωξη, υπό το βάρος των πιέσεων των αιγυπτιακών Αρχών.
Για πρωτοφανή υπόθεση μίλησε ο έτερος συνήγορος υπεράσπισης,
Κώστας Μαργέλης, τονίζοντας ότι τα τσιγάρα του εμπορεύματος ήταν γνήσια.
Υπογράμμισε ότι στα σήματα του λιμενάρχη προς τον εισαγγελέα, πουθενά
δεν αναφέρουν τη λέξη λαθρεμπορία και απέδωσε κι αυτός τη δίωξη
που ασκήθηκε στις παρεμβάσεις των αιγυπτιακών Αρχών.
Έκαψαν 20 εκατ. ευρώ;
Ο συνήγορος υπεράσπισης, Θεόδωρος Αντωνόπουλος, είπε ότι προκαλεί ντροπή
και θλίψη αυτό που έγινε και αποκάλυψε πως μόλις πριν από λίγες ώρες
πληροφορήθηκε ότι τα κατασχεμένα τσιγάρα καταστράφηκαν
ως προϊόν λαθρεμπορίας, ενώ επισήμανε ότι, κατά την άποψή του,
αυτό δεν είναι τυχαίο.
Αναρωτήθηκε πώς μπορεί να πάρθηκε μια τέτοια απόφαση λίγες ημέρες πριν
από την εκδίκαση της υπόθεσης και ποιος ενημέρωσε
την εταιρεία ότι τα τσιγάρα θα καούν.
Τέλος, ζήτησε να διαβιβασθεί η δικογραφία της υπόθεσης στον Άρειο Πάγο,
ισχυριζόμενος κατάχρηση εξουσίας από την πλευρά της Εισαγγελίας.
Της Βίκυς Βετουλάκη
ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου