Ή περίπτωση του Γιάννη Καμπούρη αποδεικνύει
με τον καλύτερο τρόπο την άποψη ότι
«η κρίση πάντα γεννά ευκαιρίες».
Εν μέσω οικονομικής κρίσης αν και ήταν ήδη επαγγελματικά αποκατεστημένος
με σπουδές φιλολογίας και δική του αλυσίδα φροντιστηρίων αποφάσισε
να ασχοληθεί με την παραγωγή και εμπορία ελαιολάδου.
Αγόρασε μια μικρή έκταση, ανάμεσα στο Κιάτο και το Ξυλόκαστρο,
φύτεψε τα πρώτα του λιόδεντρα, Κορωνέικης ποικιλίας τα οποία αγόρασε
από την περιοχή των Μυκηνών.
Άρχισε να παράγει το δικό του λάδι το οποίο μοιραζόταν με συγγενείς και φίλους.
Τότε στο μυαλό του γεννήθηκε η ιδέα να βγάλει ένα πολύ καλό προϊόν στο εξωτερικό.
Ένα ελαιόλαδο με βρώσιμο χρυσό, τον οποίο προτιμούν
οι ξένοι στη σαμπάνια και στα γλυκά.
Το ελαιόλαδο αυτό πωλείται 610 ευρώ σε βασιλικές οικογένειες, στο Ντουμπάι,
στο Άμπου Ντάμπι και πλέον στη Σαουδική Αραβία και στο Μπαχρέιν συσκευασμένο
σε ένα πανάκριβο πολυτελές κουτί από χαρτόπανο με τα κοψίματα να βγαίνουν
από μηχανή και το υπόλοιπο να φτιάχνεται στο χέρι, με το βρώσιμο χρυσό,
με το ελαιόλαδο που έχει βραβευτεί για τις υψηλές του πολυφαινόλες…
Το πανάκριβο αυτό λάδι μάλιστα ο Γιάννης Καμπούρης το έστειλε ονομαστικά
και σε 5 δισεκατομμυριούχους: τον Μπιλ Γκέιτς της Microsoft,
τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ του Facebook, τον Τζεφ Μπέζος του Amazon,
την ισχυρά κυρία της Loreal, Λίλιαν Μπετανκούρ
και σε έναν δισεκατομμυριούχο δάσκαλο, τον Sunny Varkey».
O Γιάννης Καμπούρης μιλάει στο Koolnews.gr και την Ελένη Λαζάρου.
Πώς γεννήθηκε μέσα σας η ιδέα να ασχοληθείτε με το ελαιόλαδο;
«Άσβεστες μνήμες από τη γενέτειρά μου κοντά στα λιοτρίβια, παιδικά βιώματα
το λιομάζωμα στα λιοτόπια της Ίμβρου κι ύστερα στη λαδομηχανή
όπου αναμέναμε το καψαλισμένο ψωμί να το περιχύνουμε
με το ολόφρεσκο ελαιόλαδο που μόλις έβγαινε και έρεε άφθονο!
Έτσι λοιπόν, μέσα στο πέρασμα των χρόνων απέκτησα τα δικά μου ελαιοπερίβολα
στη γη της Πελοποννήσου με φυτώρια από την περιοχή των Μυκηνών».
Ήταν εύκολο να προχωρήσετε από τη θεωρία στην πράξη;
«Οι καταγραφές λοιπόν που είχα μου έδωσαν το περιθώριο να ασχοληθώ
επαγγελματικά με το ελαιόλαδο πέραν των άλλων ενασχολήσεών μου.
Γι’ αυτό η μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη ήταν ομαλή».
Η οικονομική κρίση δεν ήταν ανασταλτικός παράγοντας;
«Δεν είναι ούτε το πείσμα ούτε η φιλοδοξία που οδηγεί ανθρώπους ταγμένους
στη διάδοση της ποιότητας, στην αναζήτησή των ευκαιριών να συνεχίζουν
να δημιουργούν μέσα σε αντίξοες οικονομικές συνθήκες.
Οι καταστάσεις αυτές μας ατσαλώνουν και μας κάνουν πιο δυνατούς και αισιόδοξους.
Χειμάζεται η επιχειρηματικότητα και ο τομέας των τροφίμων
που είναι η «κιβωτός» της παράδοσης αλλά και της καινοτομίας.
Μέσα σ’ αυτή τη δίνη «φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα και ιστορία οι παρέες»
μεταφέροντας τους στίχους του Σαββόπουλου.
Η χώρα μας είναι η δεύτερη σε βιοποικιλότητα στον πλανήτη με αποτέλεσμα
οι παραγωγές της να έχουν μεγάλη ιδιαιτερότητα άρα και ποιότητα.
Εμείς που ασχολούμαστε με το Ελληνικό τρόφιμο και προσπαθούμε
να το στηρίξουμε και να το διαδώσουμε θεωρούμαστε οι «σεισμογράφοι των καιρών».
Πώς επιλέξατε το όνομα E-LA-WON;
«Καθότι φιλόλογος με μάγεψε ο πολιτισμός των Αρχαίων Μυκηνών γι’ αυτό
και η επωνυμία E-LA-WON είναι συλλαβογραφική απόδοση
της Ελληνικότατης λέξης ΕΛΑΙΟΝ στη Γραμμική Γραφή Β΄ εδώ και 3.500 χρόνια.
Επίσης, τις συσκευασίες μας τις συνοδεύει
το «ιδεόγραμμα» του λαδιού της εποχής εκείνης.
Είμαστε πρεσβευτές της παράδοσης και του πολιτισμού μας γιατί το E-LA-WON
δεν είναι ένα ακόμη ελαιόλαδο, αλλά ένα πολυβραβευμένο προϊόν που σε κάθε γωνιά
της γης μεταφέρει την ποιότητα, την καινοτομία και τον πολιτισμό της Ελλάδας».
Ένα από τα είδη λαδιού που πουλάτε είναι το πιο ακριβό στον κόσμο.
Τι διαφορετικό έχει αυτό το λάδι και που το πουλάτε;
«Το E-LA-WON Gold αποτελεί μια καινοτομία στην αγορά των ελαιολάδων.
Αλλά η χρήση του βρώσιμου χρυσού στη γαστρονομία,
σ’ οποιαδήποτε μορφή της, δεν είναι φαινόμενο των ημερών μας.
Τον 16ο αιώνα υπάρχουν αναφορές για δείπνα ευγενών με συνταγές
διακοσμημένες με φύλλα βρώσιμου χρυσού.
Από τον 19ο αιώνα και εξής αποτελούσε διατροφικό στοιχείο εύπορων
Ευρωπαϊκών οικογενειών ως ένδειξη πλούτου και «ευ ζην».
Ιατρικές μελέτες αναφέρουν ιδιότητες όπως αντιγηραντική
και αντιοξειδωτική δράση καθώς και μεταφορά υγρασίας στα κύτταρα,
χαρίζοντας ζωντάνια και ευεξία.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής
τον έχουν εγκρίνει απόλυτα ως πρόσθετο τροφίμων, που το συναντάμε
με τον κωδικό Ε175. Η διαφορετικότητα του E-LA-WON Gold έγκειται στο ότι
απευθύνεται σ’ ένα συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό που αναζητά
την πολυτέλεια, τη χλιδή, την αίγλη και να κατέχει προϊόντα
με ιδιαίτερη –τόσο διατροφική όσο και χρηματική- αξία.
Όντως είναι το ακριβότερο στην κατηγορία του γι’ αυτό και έχει ανταπόκριση
σε συγκεκριμένες αγορές».
Το στείλατε και σε επώνυμους δισεκατομμυριούχους.
Ποια ήταν η αντίδρασή τους;
Τους άρεσε;
Τι σας απάντησαν;
«Η εταιρεία μας έχοντας μια συγκεκριμένη πολιτική στο μάρκετινγκ προσφέρει
τα προϊόντα της σε ανθρώπους που μπορούν να τα εκτιμήσουν.
Έτσι επικοινωνήσαμε το E-LA-WON με βρώσιμο χρυσό
σε 4 δισεκατομμυριούχους –σύμφωνα με το περιοδικό Forbes- ώστε
να το ταυτίσουμε με την υψηλή κοινωνία και να του προσδώσουμε
το κύρος που του αξίζει.
Η ανταπόκριση ήταν «λιτή και ευχαριστήρια» και η αντίδραση σ’ όποιον
το υποδέχτηκε ήταν ο ενθουσιασμός καθότι είναι ένα προϊόν limited edition
και καινοτόμο που ο καθένας θα ήθελε να το έχει στην κατοχή του».
Ποιοι το αγοράζουν;
Έχει κατανάλωση;
Σε ποιες χώρες εξάγετε τα προϊόντα σας;
«Ως ελαιόλαδο που βγαίνει σε συγκεκριμένες – αριθμημένες φιάλες ανά παρτίδα,
η κατανάλωση του είναι κατευθυνόμενη κυρίως σε αγορές
των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων όπως στο Ντουμπάι, Άμπου Ντάμπι,
στο Μπαχρέιν και στην Ταϋλάνδη στο Μπανγκόκ.
Επίσης μεμονωμένα σε Ρώσους μεγιστάνες καθώς και σε Βασιλικές οικογένειες.
Τα προϊόντα E-LA-WON εκτός από την Ελληνική αγορά όπου είναι τοποθετημένα
σε επιλεγμένα ντελικατέσεν, βρίσκονται στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη
και σε Ασιατικές χώρες μέχρι την Ιαπωνία».
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;
«Δεν υπάρχει κάποιο μαγικό μυστικό της επιτυχίας, παρά ο ζήλος, η επιμονή
και το πάθος για το όραμα της διάδοσης των Ελληνικών ποιοτικών προϊόντων
καθώς αποτελούν έναν από τους δύο πυλώνες ανάπτυξης της χώρας μας,
μαζί με τη ναυτιλία.
Ο υπέρμετρος ζήλος οφείλεται στο ότι εμείς οι ίδιοι τα παράγουμε
και είμαστε παρόντες από το χωράφι έως το ράφι.
Γι’ αυτό και βρισκόμαστε παρόντες σε σημεία όπου είναι στοχευμένα,
ύστερα από έρευνα αγοράς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παρουσία μας ενός δεκαήμερου
στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για την τοποθέτηση και υποστήριξη του E-LA-WON
με διάφορα event και γευσιγνωσίες.
Έτσι, ο ενδιαφερόμενος καταναλωτής να μη βλέπει μόνο το τελικό προϊόν
αλλά και τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από αυτό.
Οι 16 βραβεύσεις που ακολουθούν το E-LA-WON κυρίως από διεθνής
οργανοληπτικούς διαγωνισμούς, αλλά και τα πιστοποιητικά Ανάλυσης
από επίσημα Πανεπιστήμια για τον υψηλό δείκτη φαινολικών ουσιών
το καθιστούν αναγνωρίσιμο όχι μόνο για την εικόνα του,
αλλά και για τις θρεπτικές του ιδιότητες.
Μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι ένα απλό ελαιόλαδο αλλά κάτι παραπάνω,
γι’ αυτό και η φιλοσοφία της εταιρείας μας έχει κατεύθυνση προς το ευ ζην».
Τι θα συμβουλεύατε σε άλλους Έλληνες που έχουν μια καλή ιδέα
αλλά δεν την προχωρούν πιστεύοντας πως μέσα στην κρίση δεν προχωράει τίποτα;
«Θεωρώ πως η κρίση γεννά ευκαιρίες, αρκεί να τις ανακαλύψεις και να μπορείς
να τις υποστηρίξεις. Σε χαλεπούς καιρούς ο καθένας που έχει μια καλή ιδέα
πρέπει να την πιστέψει, να την αναδείξει και να την ακολουθήσει με πίστη
και υπομονή, γιατί τίποτα δε μεγαλώνει αυθημερόν.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι ένα παιδί γεννιέται, μπουσουλάει,
σηκώνεται στα πόδια του και μετά προχωράει.
Έτσι είναι και οι επιχειρήσεις.
Άρα πίστη και όραμα»!
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
«Το E-LA-WON ήδη σχεδιάζει το μέλλον του εγκαίρως,
καθώς αναπτύσσει –εδώ και δύο χρόνια- μια νέα δραστηριότητα στον τομέα
της μελισσοκομίας όπου φέτος στην Διεθνή Έκθεση SIAL στο Παρίσι
λάνσαρε μια σειρά με τέσσερα μονοποικιλιακά μέλια – θυμαρίσιο, έλατο,
καστανιάς και ανθέων πορτοκαλιάς- με τα οποία Γάλλοι σεφ ξεδίπλωσαν
τη φαντασία τους χρησιμοποιώντας για παράδειγμα το μέλι καστανιάς
(που έχει πιο πικρή επίγευση) σε ψητά κρέατα,
καπνιστά τυριά και ως βάση για γλυκά.
Το Μάρτη στη Food Expο θα παρουσιάσει νέες εκπλήξεις
και βάζει πλώρη για την αγορά της Αμερικής».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου